укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Січень » 16 » Математика 3 клас. Урок 93. Множення різниці на число
14:22
Математика 3 клас. Урок 93. Множення різниці на число

Математика 3 клас. Урок 93. Множення різниці на число

Мета: ознайомити учнів з правилом множення різниці на число; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Множення різниці на число
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
Завдання 841
—  Прочитайте вирази з одноцифровими відповідями. (2 • 35 :10 = 7; З • 24 : : 9 - 8; (24 + 18) : в 7; (98 - 50) : 8-6); з двоцифровими відповідями (43 • 2 --18 = 68; (13 + 17)3 = 90:15 • 5-16 = 59; 13 + 17 * 3 = 64; (85 і 10) : 5 = 19).
Завдання 842
—  Яка маса двох таких шлангів завдовжки 13 м кожний? (З • 13 = 39 {кг))
2.     Гра-змагання між рядами
1-й ряд    2-й ряд    3-й ряд
300*3    200*4    300*2
4*200    6*100    300*2
5*18      7*12       11*8
19*3      3*29       6*15
8*12      16*6      23*4
3.     Гра «Розтопи сніжинку»
6 м 8 см * 08 дм                       608 мм * 6 см 8 мм
8 м 7 дм * 8 м 70 см                 46 год * 3 доби
4.     Розв'язування задачі {усно)
—  Скільки всього ніг у 8 кошенят і 8 курчат? 4 * 8 + 2 • 8 = 48, або (4 + 2) • 8 = 48
—  Як помножити суму на число?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з правилом множення різниці на число.
IV.    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота в парах (с. 131, завдання 843)
— Складіть вирази та поставте їх зпачсппя в порядку спадашія. Прочитайте назву одного з найкрасивіших птахів України. (Щиглик)
2.     Гра «Ланцюжок» (с 131,завдання 844)
3.     Розв'язування задачі двома способами (с. 131, завдання 845)
Учні розв'язують задачу двома способами. Потім пояснюють складання рівності.
(15*9)-8     15*8-9-8
Висновок. Щоб помножити різницю на число, можна помножити на це число зменшуване і від'ємник окремо та від першого добутку відняти другий.
(a — b) • с = a • с — b • с — ця рівність виражає розподільний закон множення стосовно віднімання.
Перевірити, чи істинна рівність (а — Ь) • с = а • с — b • с, якщо а = 10, b = 6, с=5.
Фізкультхвилинка
V.    РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.     Творча робота над задачею (с. 132, завдання 846)
—  Доповніть умову задачі: «Майстер за кожну з п'яти змін виготовляв 24 деталі, а його учень — 15 деталей...» різними питаннями так, щоб задачі розв'язувалися за схемами:
1)(П - П) * Q (Скільки деталей виготовили майстер та його учень за
5 змін?) 2) (□-□)• □; (На скільки більше деталей виготовив за 5 змін майстер, ніж
учень?)
2.     Коментоване порівняння виразів (с. 132,завдання847)
—  Порівняйте вирази, не виконуючи дій. (45 - 37) •23 < 45•23 + 37•23
5-(24 + 47)>5-24-5-47
6-(64-25)<6-64-25
18 -(73 -68)     18-73-18-68
3.     Офтальмологічна пауза
4.     Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 848 (с. 132).
Знайти ознаку спільних елементів множин А і В.
2) У двох вагонах їхали пасажири, по 28 осіб у коленому. На станції з першого вагону вийшло кілька людей, а з другого вагону вийшло стільки, скільки залишилося в першому. Скільки всього пасажирів залишилося в двох вагонах?
Розв'язання
Позначимо кількість людей у кожному вагоні відрізками однакової довжини (їх за умовою було по 28 осіб). Покажемо на кожному відрізку тих пасажирів, які вийшли з першого й другого вагону. Тепер дуже легко відповісти на запитання.

VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Як помножити одноцифрове число на трицифрове?
—  Наведіть приклади. 
Математика 3 клас. Множення різниці на число
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 132, завдання 849; 850.