Математика 3 клас. Урок 93. Множення різниці на число
Мета: ознайомити учнів з правилом множення різниці на число; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку. Математика 3 клас. Множення різниці на число
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 841
— Прочитайте вирази з одноцифровими відповідями. (2 • 35 :10 = 7; З • 24 : : 9 - 8; (24 + 18) : в 7; (98 - 50) : 8-6); з двоцифровими відповідями (43 • 2 --18 = 68; (13 + 17)3 = 90:15 • 5-16 = 59; 13 + 17 * 3 = 64; (85 і 10) : 5 = 19).
Завдання 842
— Яка маса двох таких шлангів завдовжки 13 м кожний? (З • 13 = 39 {кг))
2. Гра-змагання між рядами
1-й ряд 2-й ряд 3-й ряд
300*3 200*4 300*2
4*200 6*100 300*2
5*18 7*12 11*8
19*3 3*29 6*15
8*12 16*6 23*4
3. Гра «Розтопи сніжинку»
6 м 8 см * 08 дм 608 мм * 6 см 8 мм
8 м 7 дм * 8 м 70 см 46 год * 3 доби
4. Розв'язування задачі {усно)
— Скільки всього ніг у 8 кошенят і 8 курчат? 4 * 8 + 2 • 8 = 48, або (4 + 2) • 8 = 48
— Як помножити суму на число?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з правилом множення різниці на число.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в парах (с. 131, завдання 843)
— Складіть вирази та поставте їх зпачсппя в порядку спадашія. Прочитайте назву одного з найкрасивіших птахів України. (Щиглик)
2. Гра «Ланцюжок» (с 131,завдання 844)
3. Розв'язування задачі двома способами (с. 131, завдання 845)
Учні розв'язують задачу двома способами. Потім пояснюють складання рівності.
(15*9)-8 15*8-9-8
Висновок. Щоб помножити різницю на число, можна помножити на це число зменшуване і від'ємник окремо та від першого добутку відняти другий.
(a — b) • с = a • с — b • с — ця рівність виражає розподільний закон множення стосовно віднімання.
Перевірити, чи істинна рівність (а — Ь) • с = а • с — b • с, якщо а = 10, b = 6, с=5.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Творча робота над задачею (с. 132, завдання 846)
— Доповніть умову задачі: «Майстер за кожну з п'яти змін виготовляв 24 деталі, а його учень — 15 деталей...» різними питаннями так, щоб задачі розв'язувалися за схемами:
1)(П - П) * Q (Скільки деталей виготовили майстер та його учень за
5 змін?) 2) (□-□)• □; (На скільки більше деталей виготовив за 5 змін майстер, ніж
учень?)
2. Коментоване порівняння виразів (с. 132,завдання847)
— Порівняйте вирази, не виконуючи дій. (45 - 37) •23 < 45•23 + 37•23
5-(24 + 47)>5-24-5-47
6-(64-25)<6-64-25
18 -(73 -68) 18-73-18-68
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 848 (с. 132).
Знайти ознаку спільних елементів множин А і В.
2) У двох вагонах їхали пасажири, по 28 осіб у коленому. На станції з першого вагону вийшло кілька людей, а з другого вагону вийшло стільки, скільки залишилося в першому. Скільки всього пасажирів залишилося в двох вагонах?
Розв'язання
Позначимо кількість людей у кожному вагоні відрізками однакової довжини (їх за умовою було по 28 осіб). Покажемо на кожному відрізку тих пасажирів, які вийшли з першого й другого вагону. Тепер дуже легко відповісти на запитання.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Як помножити одноцифрове число на трицифрове?
— Наведіть приклади. Математика 3 клас. Множення різниці на число
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 132, завдання 849; 850.
|