Укр.мова 6 кл. Урок 13. Контрольний диктант
Мета:
- навчальна: перевірити й оцінити повторені та систематизовані вміння і навички;
- розвивальна: розвивати навички самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, самовдосконалення;
- виховна: виховувати почуття відповідальності за навчання, за виконання контрольної роботи. ВнутрішньопредметнІ зв'язки: мова і мовлення, пунктуація й орфографія. Міжпредметні зв'язки: мова, географія, історія, фізика.
Тип уроку: контролю і корекції знань, умінь і навичок.
Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Контрольний диктант
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Із записом на дошці і в зошитах для контрольних робіт)
МІ. КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ
1. Ознайомлювальне прочитання тексту
2. Написання диктанту
БУДЕМО ВДЯЧНІ ПАСКАЛЮ
Великий французький мислитель Блез Паскаль був не лише автором блискучих математичних та філософських ідей. Мабуть, мало хто знає, що саме Паскаль ще понад три століття тому заклав основи сучасної системи громадського міського транспорту.
У Паскаля народилася оригінальна ідея: створити у місті мережу великих найманих екіпажів, які б здійснювали регулярні рейси за певними маршрутами і за помірну плату перевозили всіх бажаючих.
18 березня 1662 року можна вважати датою народження громадського міського транспорту в Європі. Того дня, після урочистої церемонії, розпочався регулярний рух екіпажів від Люксембурзького палацу до передмістя Сен-Антуан. Ті карети загального користування назвали омнібусами, тобто латинською мовою — «для всіх». Новинка мала серед парижан шалений успіх. Спочатку багато хто їздив омнібусами без особливої потреби — просто каталися (З журналу).
3. Повторне причитування тексту для самоперевірки
4. Збір робіт
5. Контрольне читання мовчки тексту монологічного характеру наукового стилю
Навчання інтонації будь-якої мови — складніше, ніж навчання вимови звукового складу мови. У цьому, зокрема, полягає одна з причин того, чому необхідно вивчати фізичні характеристики інтонації, її сприйняття якості та їх зв'язок із смисловим значенням, емоцією і волею. Такі міркування примусили філологів вивчати інтонацію комплексно.
Дослідження інтонації привертає увагу зараз не тільки мовознавців, але й акустиків, фізіологів, психологів, логіків, гіпнопедів, людей, що працюють в галузі вивчення мовлення в нормі і патології, а також спеціалістів техніки зв'язку, кібернетики, які займаються питаннями конструювання і експлуатації машин, що навчають, перекладають, говорять тощо. Названі галузі знання надзвичайно зацікавлені в експериментально-фонетичному дослідженні мовлення і, зокрема, мовної інтонації, в одержанні цифрового виразу її варіантів та інваріантів.
Нові методи дослідження мови розробляються у лабораторії експериментальної фонетики Інституту мовознавства України. Використання радіалектроиної та акустичної апаратури дас можливість швидко і з великою точністю одержати цифровий вираз змін у частоті основного тону, інтенсивності вимови і темпоральної характеристики (3 журналу).
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Контрольний диктант
1. Слово вчителя про хід виконання контрольної роботи
2. Рефлексія (попередня самооцінка виконаної роботи)
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Індивідуальна робота
► Доопрацювати кожному слабше засвоєні місця з розділу «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого».
|