Укр.мова 6 кл. Урок 30. Контрольна робота № 2
Мета:
- навчальна: перевірити знання учнів з лексики та фразеології;
- розвивальна: розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; логічне мислення; мовленнєві навички; працювати самостійно,
- виховна: виховувати любов до мови.
Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Контрольна робота № 2
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.
III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
І варіант
► Завдання 1—8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Лексикологія вивчає:
А слова як частини мови;
Б лексичне значення й вживання слів;
В граматичне значення слів та словозміну.
2. Діалектні слова — це:
А слова, які розуміють і вживають усі;
Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;
В слова, які використовують люди певних професій.
3. Застарілі слова — це:
А слова, які перейшли в українську з інших мов;
Б слова, які використовують люди певних професій;
В слова, які вийшли з активного вжитку.
4. Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,— це:
А фразеологізми;
Б діалектизми;
В неологізми.
5. Власні українські слова перелічені в рядку:
А душа, сонце, річка, небо;
Б мати, батько, брат, спільність;
В лелека, мрія, мимохіть, плесо.
6. Неологізми перелічені в рядку:
А поштамт, ситро, хоровод, інтернат;
Б мобільник, факс, хіт, діджей, субсидія;
В чимчикувати, швендяти, вештатись.
7. Діалектні слова входять до складу синонімічного рядка:
А гарний, вродливий;
Б смугастий, басаманистий;
В стежка, доріжка.
8. Слова-тсрміни вжито в рядку:
А суфікс, діалект;
Б концерт, зірка;
В мовознавство, дзеркало.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А хоч з лиця воду пий 1 мати досвід
Б як сніг на голову 2 соромитись
В показувати п'яти 3 вродливий
Г з'їсти зуби 4 тікати
5 несподівано
II варіант
► Завдання 1—8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Лексичне значення слова пояснюється:
А в орфографічних словниках;
Б у тлумачних словниках;
В у фразеологічних словниках.
2. Наукові поняття позначаються:
А діалектизмами;
Б неологізмами; В термінами.
3. Неологізми — це слова:
А які вийшли з активного вжитку;
Б які недавно з'явилися в мові;
В якими користуються жителі певної місцевості.
4. Фразеологія вивчає:
А лексичне значення і вживання слів;
Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;
В лексичне значення і вживання наукових термінів.
5. Фразеологізмом є таке словосполучення:
А побити носа;
Б побити тарілки;
В побити горщики.
6. Професійні слова перелічені в рядку:
А рекрут, княгиня, перст;
Б стенокардія, хірургія, ін'єкція;
В рука, розмова, двері.
7. Діалектні слова входять до складу синонімічного ряду:
А вуйко, дядько;
Б приємний, чемний;
В горизонт, небокрай.
8. Слова-терміии ужито в рядку:
А мовознавство, дзеркало;
Б префікс, дефіс;
В зірка, концерт.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
А дати драла 1 відмовити
Б десята вода на киселі 2 вихваляти
В дати гарбуза 3 тікати
Г співати дифірамби 4 багато
5 далека рідня
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Контрольна робота № 2
1. Збір зошитів
2. Рефлексія
- Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Індивідуальне завдання з повторення вивченого.
Оцінювання контрольного тесту
|