укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 10 » Укр.мова 6 кл. Урок 39. Урок розвитку комунікативних умінь № 10
12:06
Укр.мова 6 кл. Урок 39. Урок розвитку комунікативних умінь № 10

Укр.мова 6 кл. Урок 39. Урок розвитку комунікативних умінь № 10

Мета: 
- навчальна: вчити учнів описувати приміщення, удосконалювати вміння аналізувати тексти-описи, навички складання монологічного висловлювання — твору-опису; 
- розвивальна: розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати словниковий запас мовлення учнів засобами оцінки, розширювати кругозір учнів; 
- виховна: виховувати уважне ставлення до світу речей, що оточують людину. Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мова, література, мистецтво (живопис). Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
Звичайно дім стає схожим на тих, хто в ньому мешкає
М. Рощин

Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Урок розвитку комунікативних умінь № 10
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМИ УРОКУ
МІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Комунікативний практикум
►  Які є типи мовлення?
►  Особливості опису як типу мовлення.
►  Як ви розумієте слова, що стали епіграфом сьогоднішнього уроку. Чи згодні ви з ними?
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя
Приміщення — середовище, що оточує людину. Це квартира, кімната, школа, клас, дача, музеї, кінотеатри. Людина часто опиняється в ситуації, коли потрібно описати приміщення та інтер'єр у ньому. Приміщення може багато розповісти про його мешканця.
2. Лексична п'ятихвилинка
►  Поясніть лексичне значення слова інтер'єр.
3. Робота з творами живопису
►  Зверніть увагу на інтер'єр кімнат, зображених американською художницею Роксою Сміт.
4. Слово вчителя
У своїх творах Рокса Сміт трансформує знайомий простір, розмальовуючи його в яскраві кольори. Інтер'єру в картинах Сміт надається казковий вигляд.
▼  Що зображує художниця на своїх картинах? т Які кольори використовує?
▼  Які почуття викликають у вас ці твори? т Чому інтер'єр Сміт називають казковим?
5. Комунікативний практикум
▼  Хто ваш улюблений казковий герой? Де він мешкає?
- Опишіть помешкання свого улюбленого казкового героя.
6. Робота з текстами. Аудіювання
Текст 1 
► Прослухайте уважно текст.
Над дверима висіла табличка, щоб усі знали, хто тут живе. На ній був такий напис: «КАРЛСОН, ЩО ЖИВЕ НА ДАХУ, НАЙКРАЩИЙ У СВІТІ КАРЛСОН».
Карлсон відчинив навстіж двері й вигукнув:
— Прошу, любий Карлсоне... і ти, Малий, теж! — І перший заскочив до хатки.
Малий убіг слідом за ним. Він аж тремтів з цікавості.
У хатці було дуже затишно, це Малий відразу помітив. Крім дерев'яної канапи, там стояв ще столярний верстат, що водночас правив Карлсонові й за стіл, шафа, два стільці та коминок із залізними ґратками. Там, певне, Карлсон варив собі їсти.
Але парових машин не видно було. Малий довго оглядався по кімнаті, проте не побачив їх і врешті спитав:
—  А де ж твої парові машини?
—  Мої парові машини... гм... вони всі вибухнули.
Малий знов оглянувся. На стіні біля шафи був пришпилений аркуш картону. В одному куточку на ньому справді був намальований півень — маленький, червоний півник. Решта картону була чиста.
—  Картина називається «Дуже самітний півень»,— пояснив Карлсон (За А. Ліндгрен).
Бесіда за змістом почутого
►  Що описано в тексті?
►  Що вас вразило чи здивувало в помешканні Карлсона?
►  Назвіть особливості опису як типу мовлення на прикладі мовленнєвих особливостей наведенного тексту.
Текст 2
►  Прослухайте текст. Спробуйте відгадати, з якого твору цей уривок. Жив-був під землею ...
Нора починалася ідеально круглими, як ілюмінатор, дверима, викрашеними зеленою фарбою, з сяючою мідною ручкою точно посередині. Двері відчиняються всередину, у довгий коридор, схожий на залізничний, але тунель без гару й диму і також упорядкований: стіни там були обшиті панелями, підлога викладена плиткою й застелена килимом, уздовж стін стояли поліровані стільці, й повсюди прибиті гачечки для капелюшків та пальт, тому що господар нори дуже любив гостей (За Дж. Р. Толкіном).
Бесіда за змістом почутого
►  Чиє помешкання описано в тексті?
►  Які деталі інтер'єру є в описі?
►  Назвіть особливості опису як типу мовлення на прикладі мовленнєвих особливостей цього тексту.
Лінгвістичне дослідження
►  Спробуйте дати визначення опису як типу мовлення. Чим опис відрізняється від роздуму та розповіді?
►  Які слова характерні для кожної структурної частин опису?
►  Складіть орієнтовний план твору-опису кімнати.
Орієнтовний план
1.  Розмір кімнати, стіни, вікно.
2.  Підлога, стіни, стеля.
3.  Меблі.
4.  Особливості, деталі інтер'єру.
5.  Чим мені подобається кімната?
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Усний твір-опис
►  Складіть усний твір-опис класної кімнати.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 
Укр.мова 6 кл. Урок розвитку комунікативних умінь № 10
Прослуховування й аналіз двох-трьох робіт.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
►  Запишіть ключові слова, що ви вжили би, описуючи кімнату, у якій мешкаєте.
►  Доберіть 2—3 прислів'я про значення домівки в житті людини.