укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 13 » Укр.мова 6 кл. Урок 50. Урок розвитку комунікативних умінь № 13
12:05
Укр.мова 6 кл. Урок 50. Урок розвитку комунікативних умінь № 13

Укр.мова 6 кл. Урок 50. Урок розвитку комунікативних умінь № 13

Мета: 
- навчальна: удосконалювати вміння аналізувати тексти, усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; розвивати навички сприймання письмового тексту, створення простого й складного планів тексту; навички систематизації матеріалів до твору; 
- розвивальна: розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати словниковий запас мовлення учнів засобами оцінки, розширювати кругозір учнів; 
- виховна: виховувати шанобливе ставлення до рідної природи. Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мова, література, міфологія. Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Зміст
ПЕРЕБІГ УРОКУ. Укр.мова 6 кл. Урок розвитку комунікативних умінь № 13
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Комунікативний практикум
►  Що таке план тексту?
►  Навіщо складати план?
►  Як ви систематизували матеріали твору-опису (домашнє завдання)?
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Слово вчителя
Складний план використовують для того, щоб чіткіше сформулювати мікротеми, більш детально з'ясувати мікрочастини тексту.
Складний план складається всього з трьох загальних пунктів (вступу, основної частини, висновків), але ці пункти поділяються на підпункти.
Структура складного плану така:
I.  Вступ.
II. Основна частина
1.  ...: 
а)...; 
б)...; 
в)...;
2.  ...: 
а)...; 
б).....
III. Висновки.
2. Робота з текстом
► Прослухайте уважно текст. Визначте тип і стиль мовлення.
Дайте заголовок.
Кожний народ має свою систему міфів. До нас дійшли давньогрецькі міфи про олімпійських богів, скандинавські міфи й міфи багатьох інших народів. Початковий склад східнослов'янських міфів виник до того часу, коли з розрізнених східнослов'янських племен утворилася єдина держава — Київська Русь. Відбулося це в X столітті.
Відомості про слов'янську міфологію можна черпати тільки з давньоруських літописів періоду християнства й усних народних переказів, які передавалися з покоління в покоління. Тут слід відзначити, що після прийняття християнства віра у вищих богів порівняно швидко стерлася з народної пам'яті, поступившись своїм місцем християнським уявленням про Бога. Однак нижчі міфологічні істоти, якими народна уява заселила земні простори, не забулися. Віра в домашніх духів, русалок, які виходять з рік на поля в пору цвітіння злаків продовжувала існувати у свідомості народу. Більшість простих людей по суті залишилися язичниками. Така ситуація зберігалася па Русі впродовж декількох століть, і лише в XVI, як вважають учені, православ'я почало переважати у свідомості народу.
Наприклад, образ русалки відомий усім східним слов'янам, а про кікімору розповідають лише на Російській Півночі. Багато елементів язичницької картини світу змінилося під впливом християнської культури. У першу чергу це стосується календаря. Православний календар з його системою свят будувався з урахуванням важливих для язичника дат. Унаслідок цього в народному уявленні зміст багатьох християнських свят змінився під впливом тих язичницьких календарних дат, на які ці свята припали.
І навпаки, язичницькі елементи свята були переосмислені під впливом християнської культури.
Традиційні міфологічні вірування краще за все збереглися в українських Карпатах і в Поліссі. Багато вчених вважають Полісся прабатьківщиною слов'ян, тому існуючі там стародавні перекази є дуже важливими для розуміння міфології Стародавньої Русі (З енциклопедії).
►  Розділіть текст на уривки. Перечитайте кожний ще раз. Складіть складний план тексту.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
1. Робота з пам'яткою
►  Прочитай пам'ятку. Що слід враховувати при складанні твору-опису?
Пам'ятна
1.  Визначте тему й головну думку свого майбутнього твору.
2.  Складіть повний і чіткий план, дотримуйтеся його під час написання творчої роботи.
3.  Тему розкривайте глибоко і всебічно. Дотримуйтеся пропорційності частин твору.
4.  Будьте послідовними у викладі думок.
5.  Висловлюйте своє ставлення до того, про що пишете, робіть висновки, узагальнення.
2. Складання робочих матеріалів для твору
►  Складіть простий план власного висловлювання на тему «Мій улюблений куточок природи».
►  Підберіть і систематизуйте робочі матеріали для складання
твору.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Заслуховування планів декількох учнів
2. Рефлексія
►  Попрацюйте в парах. Запитайте один в одного, пю було найцікавішим, а що -найскладнішим на уроці.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР). 
Укр.мова 6 кл. Урок розвитку комунікативних умінь № 13
►  Складіть і запишіть план твору на тему «Моя улюблена пора року».
►  Підберіть по три прислів'я про кожну пору року.