укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 5 » Урок 19. Танці довжиною в життя
13:17
Урок 19. Танці довжиною в життя

Урок 19. Танці довжиною в життя

„Лезгінка" — грузинський національний танець, який майже в незмінному вигляді поширений серед всіх кавказьких народів. Образ орла як відгомін давніх язичницьких вірувань і ритуалів абсолютно точно відтворюється танцюристом особливо в той момент, коли він, піднявшись на пальчики ніг, гордовито розкинувши руки-крила, плавно описує кола, наче збирається злетіти, у відповідності з древнім тотемом лезгін-орел названий танець. У ньому хлопці демонструють віртуозність виконання, спритність, невтомність, а дівчата зачаровують граціозною поставою, плавними рухами рук, легкістю та ніжністю.
•  Послухай музику танцю „Лезгінка".
•  Визнач, в якому характері виконується. 
•  В якому темпі звучить?
Які тривалості найбільше використовуються?
Зосередься на своєрідності мелодії.
•  Відтвори її ритмічний рисунок ударами в долоні.
•  Визнач роль ударних інструментів.
•  Поділися враженнями від почутого.
Запам'ятай. Емоційно насичена й експресивна музика танцю „Лезгінка" — має чітку, динамічну, темпераментну мелодію, пружний з енергійними ударами-акцентами ритм, швидкий темп, що підкреслює вправність, віртуозність, невтомність танцівників.
„Бульба" — національний білоруський пісня-танець, який відображає, як садять, обробляють і збирають картоплю. Співається і танцюється дівчатами в характері народної польки.
Послухай музику до танцю.
Визнач, в якому темпі виконується.
В якому характері звучить?
Відтвори ритмічний рисунок ударами в долоні.
Склади сюжетний танець „Бульба".
Запам'ятай.  Весела, жвава, задерикувата,  підстри-. буюча   пісенно-танцювальна   пісенна   музика „Бульби"  передає  атмосферу  радості  від  усвідом-Ш  лення  добре  виконаної  роботи.  Той,  хто  добре працює, той і щиро веселиться.           ;
У своїй творчості вірменський композитор Арам Ілліч Хачатурян (1903-1978) спирається на рідні народні мелодії й ритми, яскраво відображає картини вірменського життя й кавказької природи. Національний колорит особливо відчувається в інструментальній музиці композитора, а також у балеті „Гаяне",
•  Послухай фрагмент із Ш дії балету.
•  Знайомі інтонації познач підняттям руки.
•  Поспостерігай  за  розвитком  музики,  впізнай знайомі інтонації.
З вірменським колоритом звучить  український гопак у балеті „Гаяне" А. Хачатуряна.
Запам'ятай.  „Лезгінка",  „Бульба"  і  „Гопак"  — веселі, запальні, життєствердні, проте кожен танець має  свої  інтонаційні  особливості,  властиві  музиці : того народу, який вони представляють.
„Полька" — чеський народний танець.
•  Послухай пісню, яка має таку ж на:
•  Визнач, в якому характері звучить.
•  Вивчи пісню.
•  Зосередься  на  точному  відтворенні  ритмічної будови твору.
•  Промов слова у пісенному ритмі.
•  Обміркуй  можливість  використання  ритмічно-тембрального супроводу.
Запам'ятай. У чеській „Польці" поєднані пісенність І і танцювальність. Ритмічні особливості є характерною ознакою національної музики Чехії.