13:17 Урок 19. Танці довжиною в життя | |
Урок 19. Танці довжиною в життя„Лезгінка" — грузинський національний танець, який майже в незмінному вигляді поширений серед всіх кавказьких народів. Образ орла як відгомін давніх язичницьких вірувань і ритуалів абсолютно точно відтворюється танцюристом особливо в той момент, коли він, піднявшись на пальчики ніг, гордовито розкинувши руки-крила, плавно описує кола, наче збирається злетіти, у відповідності з древнім тотемом лезгін-орел названий танець. У ньому хлопці демонструють віртуозність виконання, спритність, невтомність, а дівчата зачаровують граціозною поставою, плавними рухами рук, легкістю та ніжністю.• Послухай музику танцю „Лезгінка". • Визнач, в якому характері виконується. • В якому темпі звучить? Які тривалості найбільше використовуються? Зосередься на своєрідності мелодії. • Відтвори її ритмічний рисунок ударами в долоні. • Визнач роль ударних інструментів. • Поділися враженнями від почутого. Запам'ятай. Емоційно насичена й експресивна музика танцю „Лезгінка" — має чітку, динамічну, темпераментну мелодію, пружний з енергійними ударами-акцентами ритм, швидкий темп, що підкреслює вправність, віртуозність, невтомність танцівників. „Бульба" — національний білоруський пісня-танець, який відображає, як садять, обробляють і збирають картоплю. Співається і танцюється дівчатами в характері народної польки. Послухай музику до танцю. Визнач, в якому темпі виконується. В якому характері звучить? Відтвори ритмічний рисунок ударами в долоні. Склади сюжетний танець „Бульба". Запам'ятай. Весела, жвава, задерикувата, підстри-. буюча пісенно-танцювальна пісенна музика „Бульби" передає атмосферу радості від усвідом-Ш лення добре виконаної роботи. Той, хто добре працює, той і щиро веселиться. ; У своїй творчості вірменський композитор Арам Ілліч Хачатурян (1903-1978) спирається на рідні народні мелодії й ритми, яскраво відображає картини вірменського життя й кавказької природи. Національний колорит особливо відчувається в інструментальній музиці композитора, а також у балеті „Гаяне", • Послухай фрагмент із Ш дії балету. • Знайомі інтонації познач підняттям руки. • Поспостерігай за розвитком музики, впізнай знайомі інтонації. З вірменським колоритом звучить український гопак у балеті „Гаяне" А. Хачатуряна. Запам'ятай. „Лезгінка", „Бульба" і „Гопак" — веселі, запальні, життєствердні, проте кожен танець має свої інтонаційні особливості, властиві музиці : того народу, який вони представляють. „Полька" — чеський народний танець. • Послухай пісню, яка має таку ж на: • Визнач, в якому характері звучить. • Вивчи пісню. • Зосередься на точному відтворенні ритмічної будови твору. • Промов слова у пісенному ритмі. • Обміркуй можливість використання ритмічно-тембрального супроводу. Запам'ятай. У чеській „Польці" поєднані пісенність І і танцювальність. Ритмічні особливості є характерною ознакою національної музики Чехії. | |