укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 5 » Урок 26. Барвиста експресія Угорщини
13:33
Урок 26. Барвиста експресія Угорщини

Урок 26. Барвиста експресія Угорщини

Вербункош — жанр угорської танцювальної музики, зародження якого пов'язане із набором новобранців в армію, який супроводжувався музикою. В інтонаційній основі вербункошу присутні фрагменти старовинних угорських танцювальних мелодій, фольклору сусідніх народів: південних слов'ян, румунів, циган, італійців. Музиці характерні гострі пунктирні ритми, чергування широких співучих мелодій у повільному темпі зі стрімкими у швидкому, різноманітні фігурації імпровізаційного характеру, часте застосування пасажів із дрібних тривал остей. Танець, що являє єдиний життєздатний сплав цих елементів, став музичним символом угорської нації.
Золтан Кодай (1882 - 1967) — угорський композитор, фольклорист, який записав близько 3500 народних пісень і танцювальних мелодій із численними варіантами. Джерелом натхнення для митця став відкритий ним у найдрев-нішому і найчистішому шарі угорської національної музичної культури світ народнопоетичних образів. Світову славу композитору принесли „Угорський псалом" — твір для хору та комічна опера на теми угорських народних легенд „Харі Янош", для яких характерні багатобарвність звукової палітри, пульсуюча енергія ритмів, орнаментальне багатство, свіжість і яскравість мелодій.
•  Послухай угорський народний танець „Чардаш", який звучить у народних сценах опери „ХарІ Янош".
•  Визнач, з кількох частин складається музика.
•  В якому характері звучить кожна частина?
•  Обміркуй, які танцювальні рухи ти можеш виконати аід цю музику.
•  Чи до вподоби така музика?
Чардаш  (від  угорського  —  сільський кабачок)  —  угорський  народний  танець,  що; складається  зі  спокійного  вступу  та  запальної; парної частини.  Музика сповнена гострих ритмів, часто повторюваних мелодичних зворотів.
Творчість німецького композитора Йоганна Брамса (1833-1897) увібрала в себе австрійські, угорські і слов'янські (чеські, словацькі, сербські) народнопісенні і танцювальні елементи. Все це можна спостерігати у спадщині композитора. В цьому головна причина життєздатності музики митця, її мелодичної змістовності, реалістичності. Й. Брамс все життя обробляв німецькі народні пісні і пропагував їх в якості керівника хорової капели. Не випадкові слова митця: „Народна пісня — мій ідеал". Провівши половину життя у Відні — центрі багатонаціональної країни, композитор знав і любив фольклор різних народів. Угорський танець став темою для цілого циклу творів композитора.
•  Послухай Угорський танець № 2 Й. Брамса. Визнач характер музики.
Зосередься на виразових засобах, які відтворюють у танці експресію. В якому темпі виконується?
Зверни увагу на розвиток мелодії. Запам'ятай її. Прийми участь в аналізі-інтерпретації твору.
Запам'ятай.  Угорський  танець широко  відомий  уі всьому світі. Цей музичний жанр прославився своєю емоційною  та  експресивною  завзятістю,  гострими ритмічними фігурами, барвистістю мелодії.
Послухай естонську народну пісню „У кожного свій музичний інструмент".
Про що розповідається в пісні? Яка вона за характером?
Яку пісню відповідного тексту, написану українським композитором, ти знаєш? Що в них спільного?
•  Вивчи пісню.
•  Склади виконавський план.
•  Обміркуй, як передати танцювальний характер пісні.
•  Візьми участь в інсценізації твору.
•  Виконай пісню  із ритмічно-тембральним  акомпанементом музичних іграшок та інструментів.
Запам'ятай. Діти різних народів люблять танцювати і грати на музичних інструментах.