укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 5 » Урок 28. Особливе захоплення турків
13:37
Урок 28. Особливе захоплення турків

Урок 28. Особливе захоплення турків

Незважаючи на те, що Туреччина і Австрія були давніми і запеклими ворогами, воювали з перервами з початку XVI століття до кінця XVIII століття, австрійці виявляли великий інтерес до турецької культури. З великим успіхом відбувались публічні концерти яничарського військового оркестру, що супроводжував мирну делегацію. Був створений австрійський придворний оркестр із турецьких інструментів. Крім того, фортепіано в Австрії виготовляли зі спеціальною „яничарською педаллю", що дозволяла імітувати звучання турецького барабана.
Третю частину сонати для фортепіано австрійський композитор В. А. Моцарт назвав „Рондо в турецькому стилі". Ця музика відразу ж нагадала віденцям звучання турецьких військових маршів, і вони без згоди композитора перейменували її на „Турецький марш", який став першим європейським музичним твором нового часу з використанням ударних інструментів. З такою назвою твір здобув світову популярність.
Послухай музику.
•  Визнач,  чому  військова  турецька  музика  так сподобалась австрійцям.
•  Чи сподобалась вона тобі?
•  В якому характері звучить?
•  Чи можна під неї марширувати?
Дуже жива, бадьора, весела і, разом з тим, незвична музика. Вона граціозна, танцювальна та мелодійна. Під неї можна робити все що завгодно, але марширувати по плацу — не зовсім підходить. Турецькі яничари ніколи під музику строєм не ходили. її виконували військові музиканти, вишикувавшись півколом, перед боєм, під час бою і після бою. Сучасні  турецькі військові оркестри грають в основному у європейському стилі. Приблизно уявити собі звучання колишнього яничарського оркестру  можна,
тільки прослухавши „Турецький марш" австрійського композитора. І, що особливо важливо, В. А. Моцарта дуже люблять в Туреччині, тут він найвідоміший серед західних композиторів-класиків. Щорічно проводиться Фестиваль класичної музики імені В. Моцарта. У деяких стамбульських школах мелодію „Турецького маршу" використовують замість шкільного дзвоника — вважається, що ця музика допомагає запобігати стресам у дітей.
Запам'ятай. Музика може зближувати народи навіть тоді, коли „гудуть гармати". За великим рахунком ; байдуже,  як  правильно  називається  сам  твір В. А. Моцарта  —  „Турецьке  рондо"  чи  „Турецький марш". Це вічна музика, слухати яку не перестануть ніколи.
•  Розкажи  про  своїх  друзІЕ-тварин.  Чому  ти  їх любиш?
•  Послухай  пісню  М. Ведмедері  на  вірші  С. Лазо „Мій друг".
•  Чи таку пісню ти заспівав би про свого друга?
•  Визнач будову твору.
•  Вивчи пісню.
•  Відтвори ритмічний рисунок ударами в долоні.
•  Промов слова у ритмі мелодії.
•  Зосередься  на чистому інтонуванні другого голосу.
•  Склади виконавський план.
•  Обміркуй  можливість  виконання  із  ритмічно-тембральним супроводом.
Запам'ятай. Дружба — надзвичайно пінна річ. Нею слід дорожити і співати про гарних і вірних друзів.