13:37 Урок 28. Особливе захоплення турків | |
Урок 28. Особливе захоплення турківНезважаючи на те, що Туреччина і Австрія були давніми і запеклими ворогами, воювали з перервами з початку XVI століття до кінця XVIII століття, австрійці виявляли великий інтерес до турецької культури. З великим успіхом відбувались публічні концерти яничарського військового оркестру, що супроводжував мирну делегацію. Був створений австрійський придворний оркестр із турецьких інструментів. Крім того, фортепіано в Австрії виготовляли зі спеціальною „яничарською педаллю", що дозволяла імітувати звучання турецького барабана.Третю частину сонати для фортепіано австрійський композитор В. А. Моцарт назвав „Рондо в турецькому стилі". Ця музика відразу ж нагадала віденцям звучання турецьких військових маршів, і вони без згоди композитора перейменували її на „Турецький марш", який став першим європейським музичним твором нового часу з використанням ударних інструментів. З такою назвою твір здобув світову популярність. Послухай музику. • Визнач, чому військова турецька музика так сподобалась австрійцям. • Чи сподобалась вона тобі? • В якому характері звучить? • Чи можна під неї марширувати? Дуже жива, бадьора, весела і, разом з тим, незвична музика. Вона граціозна, танцювальна та мелодійна. Під неї можна робити все що завгодно, але марширувати по плацу — не зовсім підходить. Турецькі яничари ніколи під музику строєм не ходили. її виконували військові музиканти, вишикувавшись півколом, перед боєм, під час бою і після бою. Сучасні турецькі військові оркестри грають в основному у європейському стилі. Приблизно уявити собі звучання колишнього яничарського оркестру можна, тільки прослухавши „Турецький марш" австрійського композитора. І, що особливо важливо, В. А. Моцарта дуже люблять в Туреччині, тут він найвідоміший серед західних композиторів-класиків. Щорічно проводиться Фестиваль класичної музики імені В. Моцарта. У деяких стамбульських школах мелодію „Турецького маршу" використовують замість шкільного дзвоника — вважається, що ця музика допомагає запобігати стресам у дітей. Запам'ятай. Музика може зближувати народи навіть тоді, коли „гудуть гармати". За великим рахунком ; байдуже, як правильно називається сам твір В. А. Моцарта — „Турецьке рондо" чи „Турецький марш". Це вічна музика, слухати яку не перестануть ніколи. • Розкажи про своїх друзІЕ-тварин. Чому ти їх любиш? • Послухай пісню М. Ведмедері на вірші С. Лазо „Мій друг". • Чи таку пісню ти заспівав би про свого друга? • Визнач будову твору. • Вивчи пісню. • Відтвори ритмічний рисунок ударами в долоні. • Промов слова у ритмі мелодії. • Зосередься на чистому інтонуванні другого голосу. • Склади виконавський план. • Обміркуй можливість виконання із ритмічно-тембральним супроводом. Запам'ятай. Дружба — надзвичайно пінна річ. Нею слід дорожити і співати про гарних і вірних друзів. | |