13:43 Задания по укр. языку к мониторингу 2013 10 класс | |
Задания по укр. языку к мониторингу 2013 10 классЗбірник тестових завдань укладено для проведення всеукраїнського моніторингу якості знань, умінь і навичок з української мови. Пропоновані завдання, що охоплюють теоретичний і практичний матеріал різних розділів шкільного курсу української мови (фонетики, орфографії, лексикології, морфології, синтаксису, пунктуації), дібрано з урахуванням вимог Державного стандарту базової і повної середньої освіти й чинної навчальної програми з української мови. Слово до учня Мета моніторингу — одержання об'єктивної інформації про результати вашої навчальної діяльності з української мови за основну школу. Усі завдання, передбачені моніторингом, виконуються одноосібно й у письмовій формі. Кожному з вас буде надано спеціальний комплект: зошит із завданнями й бланк для виконання завдань указаного варіанта. Кількість тестових завдань — 13, у тому числі: 12 — конструктивного і 1 — творчого характеру. Позначка ставиться лише проти варіанта обраної вами правильної відповіді. Використовуйте тестовий зошит як чернетку. До бланка відповідей записуйте лише правильні, на вашу думку, відповіді. Неправильно написані, закреслені й підчищені відповіді в бланку - це помилка. Завдання з української мови мають трирівневу структуру: 1. Перший рівень — 6 тестових завдань (1—6) на вибір однієї правильної відповіді, для виконання яких відводиться 10 хв. Кожен тест складається з інструкції й чотирьох варіантів відповідей, серед яких лише одна — правильна. Ваше завдання - вибрати правильну відповідь і позначити її X в клітинках проти букви, що відповідає вибраному вами варіантові. Нап риклад: Усі займенники пишуться разом у рядку А ні/скільки, де/якому, будь/якому, якому/сь Б хто/сь, де/котрий, ні/який, скільки/сь В де/що, аби/хто, хтозна/коли, ні/коли Г аби/кому, кому/сь, казна/що, аби/що 2. Другий рівень — 6 завдань (7—12) на основі тексту або речень, у тому числі на встановлення відповідності. Для їх виконання відводиться 15 хв. Зокрема, завдання 7—8 базуються на текстовому матеріалі й містять чотири варіанти відповідей, із яких лише одна - правильна. Отже, ви ставите лише одну позначку. Речення тексту пронумеровано для зручності й економії часу. Наприклад: 1. Заходила ніч. 2. Німіє степ і хмариться. 3. Поспішаючи кудись ховаються останні шуми й гуки довгої літньої днини. 4. Не погасло ще на заході червоне зарево, а вже над ним у темряві далекого неба зажевріла, немов жарина в попелі, вечірня зоря. 5. А місяць, що перше висів серед ясного неба сірою, мало помітною плямою, під темним крилом ночі зразу ожив і засвітився чарівним вогнем (За С. Васильченком). Пунктуаційну помилку допущено в реченні А другому В третьому В четвертому Г п'ятому У наступних завданнях (9—10) пропонується п'ять варіантів відповідей, із яких правильні — чотири. Наприклад: З'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) (/) Ніжністю, мелодійним звучанням української мови милувалося (2) чимало славнозвісних людей світу (А. Бортняк). І пісня, і казка, і приказка (3) неминуче повертають нас до цілющих джерел землі, вчать берегти навколишній світ, шанувати рід свій, (4) його традиції (За С.Гри-цою). А підмет Б присудок В означення Г додаток Д обставина Завдання 11 і 12 стосуються речень, на основі яких необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами й буквами (утворити логічні пари). Наприклад: Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами: Види односкладних речень 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 узагальнено-особове Ці завдання (11—12) також містять п'ять варіантів відповідей, із яких правильні — чотири. Таким чином, ви заповнюєте кожну клітинку. Зверніть увагу! Позначки, які ви ставите в таблицях біля завдання, слід самостійно перенести до бланка відповідей. 3. Третій рівень — завдання творчого характеру — власне висловлювання (на виконання його відводиться 20 хв). Для виконання творчого завдання необхідно одразу визначити для себе коло фактів, якими будете оперувати, писати коротко, чітко, зрозуміло; робити висновки; головне -продемонструвати свою позицію, розуміння сутності проблеми. Зичимо вам успіху! Приклади А Книгу читають не очима, а розумом {Нар. творчість). Б Вечір. Ніч. В Пахло чебрецем, свіжою травою (А.Шиян). Г Учітеся, брати мої, думайте, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь (Т.. Шевченко). Д Не кажи гоп, поки не перескочиш (Пар. творчість). Загалом на виконання всіх завдань відведено 45 хвилин. Максимальна кількість балів за виконану роботу — 36 (24 бали за тестові завдання І—II рівнів і 12 балів за творче завдання). Набрані сумарно 36 балів співвідносяться із 12-ма балами за чинною шкалою оцінювання. Кожне правильно викопане завдання першого рівня (1—6) оцінюється в 1 бал, а невиконане чи виконане неправильно — в 0 балів. Завдання вважається виконаним правильно, якщо проти однієї літери зроблено лише одну позначку, що виокремлює правильну відповідь. Правильно виконане завдання другого рівня (7—8) оцінюється в 1 бал, завдання 9—12 максимально — 4 бали, а невиконане чи виконане неправильно — в 0 балів. Зверніть увагу! Позначки, зроблені в таблицях біля завдання, учні самостійно переносять до бланка відповідей. Таблиця оцінювання Творча робота оцінюється відповідно до чинних норм за 12-бальною шкалою. З огляду на кількість відведеного часу творче завдання сформульовано у вигляді проблеми чи ситуації з коментарем, що допоможе швидко учням зорієнтуватися, добре впоратися і вчасно завершити роботу. Цим завданням перевіряється здатність учнів творчо мислити, логічно вибудовувати власне висловлювання, добирати аргументи, бути переконливим у власних судженнях; знання типі» і стилів мовлення; уміння використовувати лексичне й граматичне багатство української мови в різних ситуаціях мовлення. Специфікація тесту За творчу роботу виставляється одна оцінка. До бала за змістовий компонент додається бал за мовленнєве оформлення. Орфографічні й пунктуаційні помилки обраховують разом і оцінюють однаково. Лексичні, граматичні, стилістичні помилки обраховують разом і оцінюють однаково. * Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної грамотності 2 (дві) негрубі помилки рахують як 1 (одну) грубу. До негрубих належать помилки, пов'язані з такими правилами: • винятки з усіх правил; • складні випадки написання великої літери; • написання разом і окремо прислівників і прислівникових сполук, утворених від іменників із прийменниками; • нерозрізнення не/ні (не хто інший, ніхто інший); • заміна одного розділового знака іншим; • пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушення їхньої послідовності. * Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як 1 (одну) грубу. Оцінювання результатів моніторингу .; української мови За результатами виконаної роботи кожному учневі виставляється рейтингова оцінка й дається характеристика навчальних досягнень відповідно до визначеного рівня. Шановні батьки! Всеукраїнський моніторинг якості знань, умінь і навичок учнів 10-х класів проводиться для оцінювання стану системи загальної середньої освіти й здобуття об'єктивних даних щодо рівня навчальних досягнень школярів. Метою зазначеного заходу є виявлення навчальних досягнень учнів і з'ясування кількох важливих освітніх питань, а саме: — Які знання здобули десятикласники з тих чи інших навчальних предметів, якого рівня сягають їхні загальнонавчальні вміння? — Який рівень інтересу до навчання сформовано в учнів? До яких предметів навчальний інтерес більший, а до яких — недостатній? — Чи вміють учні аналізувати зміст прочитаних текстів, робити висновки, висловлювати власне ставлення до прочитаного? — Чи вміють знаходити нестандартне рішення в процесі розв'язання навчальних завдань, самостійно працювати з підручником, розв'язувати задачі, залучати додаткову інформацію під час виконання проблемних завдань? — Чи ефективно розподіляють зусилля й час, виконуючи навчальні завдання? — І головне, чи навчилися Ваші діти застосовувати здобуті знання не лише на уроках, а й у повсякденному житті? Участь учня в моніторингу допоможе вчителеві й Вам отримати об'єктивну інформацію про результати його навчання й сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх випускників до державної підсумкової атестації й зовнішнього незалежного оцінювання. За Вашим бажанням можна здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними досягненнями однокласників та допомогти зорієнтуватися щодо вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра. Від того, якого рівня знань досягне Ваша дитина в школі, залежить її подальше професійне навчання й доросле життя. Об'єктивні результати моніторингу сприятимуть заохоченню школяра до навчання, допоможуть йому зрозуміти, що навчання — це дуже важлива й значуща частина цього періоду життя. Ваша зацікавленість і дружня допомога в проведенні моніторингу додадуть дитині наснаги й упевненості в собі в процесі навчальної діяльності. Перейти на ответы укр.язык мониторинг 10 класс Варианты | |