укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Задания по укр. языку к мониторингу 2013 10 класс
13:43
Задания по укр. языку к мониторингу 2013 10 класс

Задания по укр. языку к мониторингу 2013 10 класс

Збірник тестових завдань укладено для проведення всеукраїнського моніторингу якості знань, умінь і навичок з української мови. Пропоновані завдання, що охоплюють теоретичний і практичний матеріал різних розділів шкільного курсу української мови (фонетики, орфографії, лексикології, морфології, синтаксису, пунктуації), дібрано з урахуванням вимог Державного стандарту базової і повної середньої освіти й чинної навчальної програми з української мови.
Слово до учня
Мета моніторингу — одержання об'єктивної інформації про результати вашої навчальної діяльності з української мови за основну школу.
Усі завдання, передбачені моніторингом, виконуються одноосібно й у письмовій формі. Кожному з вас буде надано спеціальний комплект: зошит із завданнями й бланк для виконання завдань указаного варіанта. Кількість тестових завдань — 13, у тому числі: 12 — конструктивного і 1 — творчого характеру.
Позначка ставиться лише проти варіанта обраної вами правильної відповіді.
Використовуйте тестовий зошит як чернетку.
До бланка відповідей записуйте лише правильні, на вашу думку, відповіді. Неправильно написані, закреслені й підчищені відповіді в бланку - це помилка.
Завдання з української мови мають трирівневу структуру:
1.  Перший рівень — 6 тестових завдань (1—6) на вибір однієї правильної відповіді, для виконання яких відводиться 10 хв. Кожен тест складається з інструкції й чотирьох варіантів відповідей, серед яких лише одна — правильна.
Ваше завдання - вибрати правильну відповідь і позначити її X в клітинках проти букви, що відповідає вибраному вами варіантові.
Нап риклад:
Усі займенники пишуться разом у рядку
А ні/скільки, де/якому, будь/якому, якому/сь 
Б  хто/сь, де/котрий, ні/який, скільки/сь 
В де/що, аби/хто, хтозна/коли, ні/коли 
Г  аби/кому, кому/сь, казна/що, аби/що
2.  Другий рівень — 6 завдань (7—12) на основі тексту або речень, у тому числі на встановлення відповідності. Для їх виконання відводиться 15 хв.
Зокрема, завдання 7—8 базуються на текстовому матеріалі й містять чотири варіанти відповідей, із яких лише одна - правильна. Отже, ви ставите лише одну позначку. Речення тексту пронумеровано для зручності й економії часу.
Наприклад:
1. Заходила ніч. 2. Німіє степ і хмариться. 3. Поспішаючи кудись ховаються останні шуми й гуки довгої літньої днини. 4. Не погасло ще на заході червоне зарево, а вже над ним у темряві далекого неба зажевріла, немов жарина в попелі, вечірня зоря. 5. А місяць, що перше висів серед ясного неба сірою, мало помітною плямою, під темним крилом ночі зразу ожив і засвітився чарівним вогнем (За С. Васильченком).
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому В третьому В  четвертому Г   п'ятому
У наступних завданнях (9—10) пропонується п'ять варіантів відповідей, із яких правильні — чотири.
Наприклад:
З'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
(/) Ніжністю, мелодійним звучанням української мови милувалося (2) чимало славнозвісних людей світу (А. Бортняк). І пісня, і казка, і приказка (3) неминуче повертають нас до цілющих джерел землі, вчать берегти навколишній світ, шанувати рід свій, (4) його традиції (За С.Гри-цою).
А підмет Б  присудок В означення Г  додаток Д обставина
Завдання 11 і 12 стосуються речень, на основі яких необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами й буквами (утворити логічні пари).
Наприклад: Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами:
Види односкладних речень
1   означено-особове
2   неозначено-особове
3   безособове
4   узагальнено-особове
Ці завдання (11—12) також містять п'ять варіантів відповідей, із яких правильні — чотири.
Таким чином, ви заповнюєте кожну клітинку.
Зверніть увагу! Позначки, які ви ставите в таблицях біля завдання, слід самостійно перенести до бланка відповідей.
3. Третій рівень — завдання творчого характеру — власне висловлювання (на виконання його відводиться 20 хв).
Для виконання творчого завдання необхідно одразу визначити для себе коло фактів, якими будете оперувати, писати коротко, чітко, зрозуміло; робити висновки; головне -продемонструвати свою позицію, розуміння сутності проблеми.
Зичимо вам успіху!
Приклади
А Книгу читають не очима, а розумом {Нар. творчість).
Б  Вечір. Ніч.
В Пахло чебрецем, свіжою травою (А.Шиян).
Г Учітеся, брати мої, думайте, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь (Т.. Шевченко).
Д Не кажи гоп, поки не перескочиш (Пар. творчість).
Загалом на виконання всіх завдань відведено 45 хвилин. Максимальна кількість балів за виконану роботу — 36 (24 бали за тестові завдання І—II рівнів і 12 балів за творче завдання). Набрані сумарно 36 балів співвідносяться із 12-ма балами за чинною шкалою оцінювання.
Кожне правильно викопане завдання першого рівня (1—6) оцінюється в 1 бал, а невиконане чи виконане неправильно — в 0 балів. Завдання вважається виконаним правильно, якщо проти однієї літери зроблено лише одну позначку, що виокремлює правильну відповідь.
Правильно виконане завдання другого рівня (7—8) оцінюється в 1 бал, завдання 9—12 максимально — 4 бали, а невиконане чи виконане неправильно — в 0 балів.
Зверніть увагу! Позначки, зроблені в таблицях біля завдання, учні самостійно переносять до бланка відповідей.
Таблиця оцінювання
Творча робота оцінюється відповідно до чинних норм за 12-бальною шкалою. З огляду на кількість відведеного часу творче завдання сформульовано у вигляді проблеми чи ситуації з коментарем, що допоможе швидко учням зорієнтуватися, добре впоратися і вчасно завершити роботу.
Цим завданням перевіряється здатність учнів творчо мислити, логічно вибудовувати власне висловлювання, добирати аргументи, бути переконливим у власних судженнях; знання типі» і стилів мовлення; уміння використовувати лексичне й граматичне багатство української мови в різних ситуаціях мовлення.
Специфікація тесту
За творчу роботу виставляється одна оцінка. До бала за змістовий компонент додається бал за мовленнєве оформлення. Орфографічні й пунктуаційні помилки обраховують разом і оцінюють однаково. Лексичні, граматичні, стилістичні помилки обраховують разом і оцінюють однаково.
*  Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної грамотності 2 (дві) негрубі помилки рахують як 1 (одну) грубу. До негрубих належать помилки, пов'язані з такими правилами:
•   винятки з усіх правил;
•  складні випадки написання великої літери;
•   написання разом і окремо прислівників і прислівникових сполук, утворених від іменників із прийменниками;
•   нерозрізнення не/ні (не хто інший, ніхто інший);
•  заміна одного розділового знака іншим;
•   пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушення їхньої послідовності.
*  Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як 1 (одну) грубу.
Оцінювання результатів моніторингу .; української мови
За результатами виконаної роботи кожному учневі виставляється рейтингова оцінка й дається характеристика навчальних досягнень відповідно до визначеного рівня.
Шановні батьки!
Всеукраїнський моніторинг якості знань, умінь і навичок учнів 10-х класів проводиться для оцінювання стану системи загальної середньої освіти й здобуття об'єктивних даних щодо рівня навчальних досягнень школярів.
Метою зазначеного заходу є виявлення навчальних досягнень учнів і з'ясування кількох важливих освітніх питань, а саме:
—  Які знання здобули десятикласники з тих чи інших навчальних предметів, якого рівня сягають їхні загальнонавчальні вміння?
— Який рівень інтересу до навчання сформовано в учнів? До яких предметів навчальний інтерес більший, а до яких — недостатній?
—  Чи вміють учні аналізувати зміст прочитаних текстів, робити висновки, висловлювати власне ставлення до прочитаного?
—  Чи вміють знаходити нестандартне рішення в процесі розв'язання навчальних завдань, самостійно працювати з підручником, розв'язувати задачі, залучати додаткову інформацію під час виконання проблемних завдань?
—  Чи ефективно розподіляють зусилля й час, виконуючи навчальні завдання?
—  І головне, чи навчилися Ваші діти застосовувати здобуті знання не лише на уроках, а й у повсякденному житті?
Участь учня в моніторингу допоможе вчителеві й Вам отримати об'єктивну інформацію про результати його навчання й сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх випускників до державної підсумкової атестації й зовнішнього незалежного оцінювання. За Вашим бажанням можна здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними досягненнями однокласників та допомогти зорієнтуватися щодо вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра.
Від того, якого рівня знань досягне Ваша дитина в школі, залежить її подальше професійне навчання й доросле життя. Об'єктивні результати моніторингу сприятимуть заохоченню школяра до навчання, допоможуть йому зрозуміти, що навчання — це дуже важлива й значуща частина цього періоду життя. Ваша зацікавленість і дружня допомога в проведенні моніторингу додадуть дитині наснаги й упевненості в собі в процесі навчальної діяльності.


Перейти на ответы укр.язык мониторинг 10 класс

Варианты