Название: Мировая литература. Учебник для 6 класса.
Автор: Волощук Е.В.
Год: 2014
Издательство: Грамота
Количество страниц: 260
Дорогі шестикласники, працюючи із цим підручником, ви продовжите вивчення курсу світової літератури, розпочате минулого року, і прочитаєте художні твори, які збагатять ваші уявлення про світ І самих себе.
Для того щоб допомогти вам стати вдумливими й творчими читачами, авторкою було розроблено оригінальні рубрики. Деякі з них ви пам'ятаєте за підручником зі світової літератури для 5-го класу, з деякими наразі ознайомитеся.
Рубрика «Літературознавча довідка» містить визначення літературознавчих понять, які слід вивчити й запам'ятати.
Рубрика «Літературна кухня» розкриває секрети побудови літературних творів і таємниці майстерності письменників.
Рубрика «Консультація професора Філологова» надає коментарі щодо певних літературних явищ.
Рубрика «Цікаві подробиці» містить додаткові відомості про життя і творчість митців, історію написання й публікації літературних творів, окремі деталі зображених у них подій, персонажів тощо.
Рубрика «Авторитетна цитата» пропонує вашій увазі висловлювання письменників і літературних критиків про художні твори.
Рубрика «Український мотив» виявляє зв'язки між творчим доробком зарубіжних авторів і українським письменством.
Рубрика «У світі мистецтва» ознайомлює з творами музики, живопису, кіно й мультиплікації, в основу яких покладено сюжети програмових художніх текстів.
Рубрика «Літературний навігатор» стане дороговказом у ваших читацьких мандрах. Вона містить стислу інформацію про художні твори, які вам варто прочитати самостійно; запитання й завдання для їх самостійного опрацювання, а також відомості про авторів, не представлених у розділах підручника.
У підручнику є також рубрики для роботи над новими темами. Перша з них — «Літературна розминка» — містить запитання й завдання, що націлюють на опрацювання нового матеріалу. Друга — «Літературний практикум» — пропонує запитання і завдання для застосування засвоєних знань на практиці.
Інформаційні та художні тексти в підручнику супроводжуються блоками запитань і завдань для Індивідуальної роботи й опрацювання в парах і групах. Наприкінці частин підручника подано підсумкові запитання й завдання.
Художній твір є результатом копіткої духовної і творчої праці автора. Свій життєвий досвід митці черпають з найрізноманітніших вражень. «Кожна хвилина, — стверджував російський письменник Костянтин Наустовський, — кожне кинуте ненароком слово чи погляд, кожна глибока чи жартівлива думка, кожний непомітний порух людського серця, так само, як і летючий пух тополі чи вогник зірки в нічній калюжі, — усе це піщинки золотого пилу. Ми, літератори, видобуваємо їх десятками років, ці мільйони піщинок, збираємо непомітно для самих себе, перетворюємо на сплав і потім виковуємо із цього сплаву свою "золоту троянду" — повість, роман чи поему».
Такі «золоті троянди» зібрано в підручнику, за яким ви будете навчатися протягом року. І тільки від вас залежить, чи стануть вони вашим культурним надбанням.